::
19 Nisan 2024 Cuma

:

:

:
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da artık tescilli

Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da artık tescilli
Haber Giriş:
30 Eylül 2020 Çarşamba 09:04

Türkiye’nin tarihi dokusu, inanç turizmi ve gastronomi alanında kadim kentlerinden Tarsus, coğrafi işaretli ürün sayısına 2 yenisini daha ekledi. Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da coğrafi işaretli ürünler listesine adını yazdırdı. Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı H. Ruhi Koçak, ‘’Odamızın girişimleriyle Tarsus Humusu’ndan sonra Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı’nın da tescilini aldık. Gururlandık. Kentimize hayırlı uğurlu olsun.’’dedi.

 

 

Tarsus’a 2 coğrafi işaretli ürün daha

 

Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da artık tescilli

 

Türkiye’nin tarihi dokusu, inanç turizmi ve gastronomi alanında kadim kentlerinden Tarsus, coğrafi işaretli ürün sayısına 2 yenisini daha ekledi. Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da coğrafi işaretli ürünler listesine adını yazdırdı. Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı H. Ruhi Koçak, ‘’Odamızın girişimleriyle Tarsus Humusu’ndan sonra Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı’nın da tescilini aldık. Gururlandık. Kentimize hayırlı uğurlu olsun’’dedi.

 

KÜLTÜREL DEĞERLERİN YANSIMASI

 

Tarihi geçmişi, kültürel değerleri ve gastronomi alanındaki zengin mutfağıyla dünya genelinde bilinen kadim kentlerden Tarsus’ta gerek yerel dinamikler, gerekse sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarıyla bu zenginliği her geçen gün ortaya çıkarmaya yönelik girişimler dikkat çekiyor. Bu kapsamda ülke genelinde olduğu gibi birçok kentte kültürel değerlerinin de bir yansıması olan coğrafi işaretler konusundaki farkındalığın artması da gözlerden kaçmıyor. Türk Patent ve Marka Kurumu’nun verilerine göre, Türkiye’deki coğrafi işaretli ürün sayısı 526’ya, devam eden başvuru sayısı da 653’e ulaştı. Tescili alınan ürünlerin de önemli çoğunluğu TOBB’a bağlı Oda ve Borsalar tarafından alındı.

 

KATMA DEĞER SAĞLIYOR

 

Coğrafi işaretler, ürünlerin özgünlüğünü tescilleyerek, yerel ürünlere ayırt edici nitelikler kazandırıyor ve ürünlerin katma değerini artırıyor. Böylece üreticilere de rekabet üstünlüğü sağlayarak, yerel ekonomileri kalkındırıyor. Oda ve Borsalar da, coğrafi işaretlerin denetimi, tanıtımı ve pazarlanması konusunda etkin çalışma yaparak, bu toprakların sahip olduğu zenginlik olan coğrafi işaretleri yaşatıyor.

 

SAYI 7’YE YÜKSELDİ

 

Türkiye’nin tarihi dokusu, inanç turizmi ve gastronomi alanında değerleriyle bilinen Tarsus’ta ise coğrafi işaretli ürünler olan Tarsus Beyazı Üzüm, Tarsus Yayla Bandırması, Tarsus Şalgamı, Tarsus Sarıulak Zeytini ve Tarsus Humusu’na 2 yenisi daha eklendi. Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı da artık coğrafi işaretli ürünler listesinde. Böylelikle kentin coğrafi işaretli ürün sayısı 7’ye çıktı.

 

KENTİMİZE HAYIRLI OLSUN

 

Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı H. Ruhi Koçak, ‘’Odamızın girişimleriyle Tarsus Humusu’ndan sonra Tarsus Fındık Lahmacunu ve Tarsus Kebabı’nın da tescilini aldık. Gururlandık. Kentimize hayırlı uğurlu olsun’’dedi. Kente özgü değerleri tanıtmaya ve kültürel değerleri öne çıkarmaya yönelik çalışmalarının devam ettiğini de söyleyen Koçak, sırada yeni ürünlerin de olduğunu ve tescil başvuru hazırlığı içinde bulunduklarını ifade etti.

Paylaş:  Facebook Twitter Google