:: 03 Aralık 2020 Perşembe

Mustafa ERDOĞAN Mustafa ERDOĞAN

MAZİDEN

19 Ekim 2020 Pazartesi 09:38

Geçmişte neyse şimdi de aynısı..

O zamanda yoktu,. Şimdi de yok.

Yıl 1985'li yıllar.

O dönemin başkanı TURGUT ÖZAL'DI.

Merhum Turgut Özal bölge ziyaretleri kapsamında Tarsus'u da kapsayan bir ziyaret yapmıştı. Kendisi Başbakanlığı döneminde Tarsus'a çok geldi. 1985'li yıllarda Tarsus'ta bir temel atma törenine katılmıştı.

Anavatan Partisinin seçim otobüsü olan Petek'in içindeyiz.   Özal'ın gelişini  ERKAL  ZENGER anons ediyordu. Tarsus Caddelerinde Petek gezerken halkta izliyor ve alkışlıyordu. Özal'a karşı bir sevgi vardı.

12 Eylül askeri döneminden çıkılmış sivil idareye geçilmişti. O  nedenle Özal'a halkın sevgisi büyüktü.

Şimdilerde RECEP TAYYİP ERDOĞAN'a olan halkın ilgi ve sevgisi o yıllarda

TURGUT ÖZAL'a da vardı. Vakit akşam üzedir idi

Mersin caddesinden Adana yönüne gidiyoruz. Makam kavşağına varmadan otobüsün içinde konuşuyoruz.

O dönem ANAP ilçe başkanı MAHMUT KAHRAMAN, Tarsus Belediye başkanı

VEYİS KEMAL ERDEM,  il yöneticileri ve basın mensupları  Petek otobüsünün içindeyiz.

Dönemin ANAP Tarsus ilçe başkanı Mahmut Kahraman “Sayın Başbakanım ne olur birgün Tarsus'ta bizim misafirimiz olun” dedi. Özal ise Adana'ya geçeceklerini söylüyor

Anavatan Partisi ilçe başkanı Mahmut  Kahraman,  ÖZAL’a  ısrar ediyor.

Kendisi çok ısrarcıdır. Bunun üzerine ben ve Belediye başkanı Veyis Kemal Erdem, ANAP ilçe başkanı Mahmut Kahraman'ı yanımıza çektik.

“Sayın başkan, siz Başbakana Tarsus'ta kal diye ısrar ediyorsunuz. Ama. burada kalsa yatıracak otelimiz mi var” dedik.

O  da “Olsun, onu düşünmedim, ama evimde misafir ederim” dedi.

O yıllarda da Tarsus'ta kalınacak doğru dürüst bir oteli yoktu.

Başbakan Tarsus'ta idi ve  Özal'ı konaklatacak bir otelimiz  olmaması çok acı verici bir durumdu.. Bu yüzden daveti kabul etmedi ve  Özal, Adana'ya gitti.YANİ…1985 yılında da Tarsus'ta  bir otelimiz yoktu, bugün de yok.

O dönemin başbakanı olan  TURGUT ÖZAL'ı Tarsus'ta ağırlayamadık.  Tarihe geçen bu sözleri ve yaşananları  hiç unutmam.

HEP YAZDIK.

TARSUS'A OTEL LAZIM DİYE!

Bunun üzerine ben her gün yazmaya başladım.

“Koca Tarsus'ta bir otel yok” diye. Şimdiki Şelale Otelinin yerini belediye istimlak etti, Mersin Özel İdaresine teslim etti. 1987-1988 yılları idi. O araziyi teslim ettik. Ama inşaat başlamıyordu. Bunun üzerine  yazmaya devam ettim, otelin yapılması için haberler yaptım.

O dönemler Mersin il genel meclisi  ve Özel idare  görevde idi.. Bu kurumlarla ve il genel meclis üyeleri ile görüşüp bir proje yaptırdık. Proje ihaleye çıktı ve  aradan zaman geçti, temel atılmıyordu. Bir süre sonra  temel atıldı. Temel atıldı ama, inşaat yine  öyle kaldı. 1990'lı yıllara geldik. Otelin yarım inşaatı duruyordu.

Ankara'yı su yolu yapıyorum, Otelimiz yapılsın diye. Sanki otel benim.

Zamanın Valisi ÇETİN BİRMEK, zamanın  Tarsus belediye başkanı BEDRETTİN SARPKAYA idi.

Bir gün yine Ankara'ya gittik, o dönemin başbakanı  SÜLEYMAN DEMİREL ile görüştük.

Demirel'e yakın bazı kişiler bizi görüştürdü. Orada merhum Demirel'e durumu anlattım.

“Bir otelimiz yok, yarım kalan otelimizin bitirilmesi için yardımınızı istiyoruz” dedim.

Demirel zamanın Mersin Valisine telefon etti, bizde geri döndük. O dönem valisi ÇETİN BİRMEK  Tarsus'a ziyarete geldi.

Sayın  Vali, merhum Demirel'in okul arkadaşıymış.

Ziyaret sırasında “Sayın valim, size başbakanımızdan selam getirdik. Bu oteli yapmanızı istiyoruz” dedik.

O da “Evet  sayın Demirel beni aradı, bu oteli  mutlaka yapacağız ve açacağız” dedi.

Böylece otelin yapımı hızlandı ve bitirildi. Daha sonra açılışı yapılıp otel hizmet vermeye başladı.

Buranın ismi önce Şelale Oteli olarak konuldu. Sonra Mersin Şelale Oteli olarak ismine ek yapıldı.

Diyeceğim şu.. Şu anda kapalı olan Şelale Otelinin yapımı o dönemin başbakanı Demirel, Mersin Valisi  ÇETİN BİRMEK  ve il genel meclis üyelerinin ve birde bizim  çabamız ile yapıldı.

Bu otel bir süre sonra amaç dışı kullanılmaya başlandı. Mersin Büyük şehir belediye başkanı olan BURHANETTİN KOCAMAZ döneminde bu otel kapatıldı.

Bu otel boş ve boş duvarları bekçiler bekliyor. En son kullanan müstecirler içini perişan etti gitti. Zarar verenler böyle bıraktı.

Bu otelin yapımı ve açılmasında TARSUS EKSPRES ve şahsımın büyük emeği var. Biz Tarsus ve memleket sevdalısıyız. Bu oteli  biz açtırdık,   sonra kapandı . 8 yıl oldu açılmıyor.

Şu an bir Zorbaz Otel birde  Cihan Palas var. Koskoca Tarsus'ta 5 yıldızlı bir otel yok.

Niye yok?

SİYASİ SAHİBİMİZ YOK ONDAN.

Nereden nereye geldik. Ben geçmiş yıllarda bu Şelale otelinin yapımı ve açılışında emeği olan başbakana, Valiye,belediye başkanlarına il genel meclis üyelerine ve siyasetçilerine teşekkür ediyorum. İnşallah  bu otelin akıbeti bundan sonra iyi olur, tekrar açılır, yazmak da bize kısmet olur.

Bu otelin hikayesi daha uzun. Sadece kısaca hatırlatmak istedim.

SSK HASTANESİNİN YAPILIŞI

Eski adıyla SSK, yeni adıyla 70. Yıl Devlet hastanesi.

1970’li yılların sonunda dönemin Sosyal Güvenlik bakanı  HİLMİ  İŞGÜZGAR tarafından  temel atıldı. Burası 230 kişilikti. Temeli ve su basmanı yapıldı, iki sene inşaat sürdü ve yarım kaldı. Şimdilerde ise iki yılda bir hastane tamamen bitiriliyor.

O dönem yarım kalan SSK Hastanesi bitirilemiyor, biz bitirilmesini yazıyoruz.  Şimdi ki ek binaya da ek binalar yapıldı. Bunlar 1980 sonrası sonradan eklendi.

Uzatmayalım, Özal'lı yıllarda yani 1986-87 gibi  bu Otel konusunu yazıyoruz yine. En sonunda Ankara'ya sık sık gidip gelmemiz, bakan İMREN AYKUT'la iki kez görüşmemizde hep hastanenin durumunu anlattık. 3. gidişimizde bakan hanım “Mustafa bey, bu hastane için 230 kişilik yatak sözü verilmiş, temel atılalı 15 yıl olmuş.  Bu hastane Tarsus'a yetersiz gelir. Bende Tarsusluyum. Çünkü babam orman mühendisi iken ben Tarsus'ta doğmuşum. Burayı ben 550 yataklı hale getireceğim. Plan ve projeyi değiştiriyorum” dedi.

Sonra mühendislerini İskenderun'a gönderip model aldırdı ve Tarsus SSK Hastanesini yeniden ihaleye çıkardı.

Böylece bu hastanenin daha önce 230 olan yatak kapasitesi  550 yatak kapasitesine çıkarıldı.

Zaman ilerledi, İmren Aykut'un bakanlığı bitti, ama hastanede yüzde 99 bitirilmişti. Bu nedenle kendisine bugün bile teşekkür ediyorum. Ekibine ve bu hastanenin yapımına emek veren herkese teşekkür ediyorum.

İMREN AYKUT'UN DESTEĞİ

Sonraki yıllarda iktidar değişti. DYP- SHP koalisyon hükümeti geldi. O dönem bakan olan Sosyal Güvenlik bakanı  MEHMET  MOĞULTAY'a bu hastaneyi  açmak kısmet oldu. o zaman 1991-1992 yılları idi. Belediye başkanı ise BEDRETTİN SARPKAYA idi. HİLMİ  İŞGÜZGAR temel attı. İmren Aykut yarım inşaatı bitirdi, en sonunda açılışı  MEHMET  MOĞULTAY'a kısmet oldu.

Bu hastane yapılırken 3 hükümet değişti.

Nereden nereye geliyoruz. Bunlar tarihe geçecek yazılar.

Bu Tarsus'ta artık hep dedikodu var. Bu gibi hizmetlerin yapılmasında biz hep önde olduk. Kendimiz için bir şey istemedik. Hep Tarsus için istedik. Çünkü biz Tarsus sevdalısıyız.

Bu hükümetten ne istesek alırız, yeter ki istemesini bilelim. Ama Ankara'da siyasi lobimiz yok. Bunu oluşturamadık. Bu da dedikodu yüzünden sanırım.

Bu dedikoducular yüzünden kimse lobiye girmek istemiyor.

Bu yazıyı bile bugün eleştirenler çok olacaktır. Sanki kendilerinden bir şey isteyen var gibi.

Biz bu kent için çalışıyoruz.

Bu gibi yazılarımız ve hastane ile  ilgili yazılarım devam edecek.

xxx

YENİ HAFTAYA BAŞLARKEN TEMENNİM..