Tarsus geçmişi 10 bin yıl öncesine dayanan tarihi bir kent.
Aynı zamanda birçok turistik güzelliği var.
Bu güzelliklerin kimisi farkında değil..
Kimisi farkında olsa da fazla bir şey yapamıyor..
Kimisi de turizm adına bir şeyler yapmak istese bile, önüne takoz konuluyor!
Şimdi tüm bu sorulardan sonra sormak istiyorum..
Peki , “Tarsus Turizmde hak ettiği payı alabiliyor mu?”
Asıl soru ve cevap aranması gereken konu bu.
xx
Nüfusu resmiyette 363 bin ama, gayri resmi olarak dışarıdan gelen binlerce misafiri saydığımızda bu rakam 400 binleri geçiyor.
Tarsus’ta turistik amaçlı 3 yıldızlı bir otel ve birkaç tane de butik otel var.
Hepsi bu kadar!
Tarsus’ta kısa adı TARTUD olan bir Turizm Derneğimiz var.
Başkanlığını Efsus Konak Butik Oteli sahiplerinden Yeşim Sancaktar İçgören yapıyor.
Yeşim hanım geçen gün Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası ev sahipliğinde Mersin Üniversitesi’nden akademisyenlerin katılımıyla bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda paydaşlarla bir araya gelerek Tarsus turizmindeki fırsatları değerlendirdi.
Amaç neydi?
Amaç, Türkiye’nin köklü tarihi geçmişi ve turizmdeki mevcut değerleriyle önemli kentlerinden Tarsus’un turizmdeki potansiyelini öne çıkarmaya yönelik çalışmaların ele alınmasıydı.
İşte bu kapsamda bir dizi çalışma yürütülürken TARTUD-Tarsus Turizm Derneği de fırsatları değerlendirmek üzere Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğiyle toplantı düzenledi.
TARTUD Dernek Başkanı Yeşim Sancaktar İçgören’in faaliyetlerini anlattı.
Aynı toplantıda Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Atasoy, Mersin Üniversitesi’nden Prof. Dr. Göknil Nur Koçak, Doç. Dr. Erkan Alkaç ve Öğretim Görevlisi Mesut Salih Uzman sunum yaptılar.
Konuşmacı grubu Tarsus turizmi kapsamında yapılan çalışmalar, Tarsus’ta sürdürülebilir turizm ekseninde proje değerlendirmesi, yöre tarihi ve arkeolojinin turizmle ilişkisi konulu sunumlar yaptı.
PAZARLAMA ÖNEMLİ
Tarsus’un turizmde coğrafi konumu belli ve tam bir turizm kenti.. Ve bu kadim kent Tarsus , şehir, kültürel miras, iklim, Akdeniz, inanç, sanayi ve ticaret, sağlık, eğitim, akarsu ve toprak, mitoloji, ulaşım ve stratejik konum gibi üstün yönlerine karşılık planlama, bilimsel destek, tanıtım, reklam ve pazarlama, acenteler, konaklama, eğlence, destinasyon, alışveriş, marka, yerel, farkındalık ve hedef konularında zayıf yönleri bulunduğuna dikkat çekildi.
Yapılacak çalışmaların bu üstün ve zayıf yönler çerçevesinde yapılmasının faydalı olacağına işaret edilirken, örnek model projeler de incelendi. Tarsus gibi tarih ve turizm kokan bir dünya kentinde elbette birçok proje üretilebilir. Üretilen projeler hayata geçirilebilir. Bunun için dünya genelinde yapılan çalışmalar irdelenebilir. Yalnız daha önce yapılan turistik geziler ve proje inceleme çalışmaları gibi faaliyetler yeter ki askıda kalmasın. Yani hayata geçirilebilir olsun.
Kalabalık bir davetli grubunun bir araya geldiği toplantı konuşmacıların sunumundan sonra interaktif bir şekilde devam ederek sona erdi.
Temennim TARTUD başkanlığında turizm paydaşlarının, işadamlarının ve bu kente turizm alanında yatırım yapacak kişilerin sık sık bir araya gelmesi..
Ben bu toplantının gerçekleşmesinde öncü olan TARTUD-Tarsus Turizm Derneği başkanı Yeşim Sancaktar İçgören hanıma, ev sahipliği yapan Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası yönetimine ve emek veren herkese, konuşmacılara, katılımcılara ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
xx
TARTUD Dernek Başkanı Yeşim Sancaktar İçgören’in Turizm alanında çalışmaları ve projeleri olduğunu biliyoruz. Kendisi aynı zamanda güzel bir Butik Otelin işletmecisi.. Bu alanda Tarsus’un en iyi tanıtımcılarından biri..
İnşallah, Tarsus turizmden bu güne kadar hak ettiği payı alamamış bir kent olsa da bundan sonra silkinip kendine gelir, hak ettiği payı alır diye düşünüyorum.
Gerçek bir değer Tarsus.. Ama ya değeri anlaşılmıyor.. Ya değerini bir anlatamıyoruz..
Yada birileri önümüze engel koyuyor..